Проведено одноденний семінар-тренінг «Теорія і методика освіти для сталого розвитку для працівників закладів дошкільної освіти»

Тренери: Наталія Клочко, Оксана Гнатишин.

Дата проведення: 8-9 вересня 2015р.

Місце проведення: м. Львів, ЛОІППО.

Кількість та категорія слухачів: 23 керівники РМО дошкільних навчальних закладів м. Львова

На семінарі – тренінгу були присутні керівники районних методичних об’єднань усіх вікових груп ДНЗ, а також вузьких спеціалістів. Усі учасники були активними. Із задоволенням виконували запропоновані вправи,швидко виконували та активно обговорювали, працювали впевнено.

Вихователі обмінювались власним досвідом виховання у дітей дошкільного віку екологічних, економічних та соціальних звичок. Для більшості слухачів тренінгу поняття «сталий розвиток» було новим, тому виконання вправи викликало в аудиторії інтерес та активне обговорення. Зокрема піднімалося питання, як сформувати в дошкільників та їх батьків поведінку зорієнтовану на сталий розвиток під час зміни у суспільстві. Про «педагогіку емпауермент» майже ніхто із присутніх не чув, тому педагоги задавали багато запитань, активно коментували відповіді.

Дуже сподобався навчально-методичний посібник та дидактичні матеріали до нього, його структура та спосіб подачі інформації. В командах працювали дружно, обмінювались думками, обговорювали вправи, які їм найбільше сподобалися та обов’язково будуть застосовувати їх у своїй роботі. Найбільш цікавими були вправи: очікування, методика проведення заняття на тему «Спілкування». Слухачі залюбки виконували руханки та обговорювали їх.

Для учасників семінару – тренінгу методика викладання предмета «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» виявилась цікавою та надзвичайно актуальною.

У анкетах всі слухачі дали позитивні відгуки щодо запропонованої методики викладання предмета, структури та атмосфери семінару, а також роботи тренерів. Всі слухачі висловили готовність викладати предмет. Зокрема, читаємо:

– «буду сама більш економною в житті…».

– «оволоділа новою методикою викладання цього курсу»;

– « отримала дуже багато нової інформації»;

– «результат виправдав очікування»;

– «одержала нові ідеї»

– « тренінг, відрізняється від інших, обов’язково проведу із керівниками своєї вікової групи»;

Вважаємо, що даний семінар – тренінг пройшов успішно, тренери справилися із завданням, а саме, подати методику викладання предмета «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» та захопити слухачів ідеєю сталого розвитку. Тренерам із слухачами тренінгу працювалося комфортно.

Цікавий факт: більшість педагогів, присутніх на семінарі, виявили бажання скласти тематичне планування на наступні півроку. А також цікавилися, коли відбудеться наступний семінар на дану тему.

/Files/images/dnz/55.JPG /Files/images/dnz/56.JPG

/Files/images/dnz/57.JPG /Files/images/dnz/58.JPG


Семінар – тренінг «Теорія і методика освіти для сталого розвитку для працівників закладів дошкільної освіти»

29 травня 2015 р. на базі ЛОІППО відбувся семінар – тренінг «Теорія і методика освіти для сталого розвитку для працівників закладів дошкільної освіти». Учасники тренінгу дружно працювали в командах, обговорювали пропоновані завдання, обмінювались думками.

Найбільш цікавими були вправи: очікування, методика проведення заняття на тему «Спілкування». Слухачі залюбки виконували руханки та коментували їх.

Для учасників семінару – тренінгу методика викладання предмета «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» виявилась цікавою та надзвичайно актуальною. Дуже сподобався навчально-методичний посібник та дидактичні матеріали до нього, його структура та спосіб подачі інформації.

/Files/images/dnz/ДНЗ2.JPG /Files/images/dnz/ДНЗ.JPG

 /Files/images/dnz/ДНЗ_1.JPG /Files/images/dnz/ДНЗ3.JPG

Завершив роботу семінар-тренінг “Теорія і методика освіти для сталого розвитку”

22 квітня завершив роботу семінар – тренінг “Теорія і методика освіти для сталого розвитку”. Учасники тренінгу, педагоги ЗНЗ м. Львова, отримали досвід викладання курсу «Уроки для сталого розвитку» за програмою 8 кл. та 9 (10) кл., ознайомились з методологією та технологіями навчання учнів навичкам і вмінням будувати власне життя, життя своєї родини з урахуванням потреб сталого розвитку, що нагромаджений міжнародною педагогічною спільнотою, представником якої є організація «Глобальний план дій» (Швеція).

/Files/images/geografya/сталий розвиток1.JPG /Files/images/geografya/сталий розвиток1 (2).JPG

Педагоги схвально відгукнулися про реалізацію проекту «Освіта для сталого розвитку в дії», який націлений на формування у школярів активної життєвої позиції, прагнення діяти для збереження довкілля і досягнення стабільного розвитку суспільства. Методологічні засади проекту ґрунтуються на поєднанні діяльнісного, особистісно орієнтованого підходу та ідей педагогіки «емпауермент».

Семінар провели тренери проекту – Оксана Гнатишин та Галина Бенюк, за підтримки НМЦО м. Львова і ЛОІППО. Координатор проекту у Львівській області – Мирослав Зінкевич.

Міністерство освіти і науки України схвалило підручники та програми для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (лист Інституту інновацій та змісту освіти № 141/12-Г-250 від 02.07.2013 року). Усі матеріали курсу розміщені на сайті проекту esd.org.ua у рубриці «Посібники та програми».


21 квітня 2015 р. у Навчально-методичному центрі освіти м. Львова, в рамках Весняної школи професійного розвитку вчителів географії розпочав роботу дводенний семінар-тренінг “Теорія і методика освіти для сталого розвитку” за Українсько-Шведським проектом «Освіта для сталого розвитку в дії».

/Files/images/geografya/Географія_сталий розвиток.JPG /Files/images/geografya/Географія_сталий розвиток2.JPG

 /Files/images/geografya/Географія_сталий розвиток3.JPG  /Files/images/geografya/Географія_сталий розвиток4.JPG

  /Files/images/geografya/Географія_сталий розвиток5.JPG /Files/images/geografya/Географія_сталий розвиток6.JPG

У перший день роботи семінару 23 педагоги загальноосвітніх навчальних закладів Львова ознайомились із методикою та технологіями викладання предмету «Уроки для сталого розвитку» у 8-х і 9-х класах. В ході семінару учасники матимуть можливість ознайомитись із сучасними європейськими педагогічними методиками, зокрема педагогікою «емпауермент». Таким чином педагоги сприятимуть формуванню власного способу життя і системи цінностей школяра на засадах сталого розвитку.

22 квітня семінар продовжить свою роботу.

Оксана Гнатишин, методист НМЦО м. Львова


10 жовтня 2014 р.у Львівському Будинку вчених відбулася науково-практична конференція на тему «Практика освіти для сталого розвитку в Україні»за підтримки благодійної організації «Вчителі за демократію та партнерство» (Україна) та «Глобальний план дій» (Швеція) та Шведської агенції з питань міжнародного розвитку (SIDA), що реалізують міжнародний проект «Освіта для сталого розвитку в дії – 2 ».Проект має на меті залучення дошкільників,учнів , їхніх батьків, вихователів ДНЗ та вчителів України до освіти сталого розвитку, формування у них умінь будувати власне життя та життя сім’ї, місцевої громади з урахуванням потреб сталого розвитку, опанування міжнародного досвіду у цьому напрямі.

/Files/images/zahodi/конференція - 10.10.2014.jpg

У конференції брали участь працівники НМЦО м. Львова: в.о.директора Т.Ольшанецька,методист з географії О.Гнатишин, методист з дошкільного виховання Н.Клочко, науковці ЛОІППО, вчителі-практики, адміністратори чотирнадцяти навчальних закладів м. Львова, представники громадських організацій, які обговорювали стан освіти для сталого розвитку в Україні.Також було представлено досвід областей – учасниць проекту «Освіта для сталого розвитку в дії»В ході конференції, яка була побудована за принципом Відкритого простору відбулася низка майстер-класів та майданчиків для обговорення актуальних питань освіти, практики викладання відповідних навчальних курсів.Під час урочистої частини було оголошено про підсумки Всеукраїнського конкурсу-огляду на звання «Школа сприяння сталому розвитку», вчені пам’ятні знаки та дипломи.


Відбувся навчальний семінар-тренінг «Теорія та методика освіти для сталого розвитку» для педагогів дошкільних навчальних закладів

В рамках реалізації міжнародного проекту «Освіта для сталого розвитку в дії» 6 -7 лютого 2015 року на базі ЛОІПП (вул. Огієнка,8 ) відбувся навчальний семінар-тренінг «Теорія та методика освіти для сталого розвитку» для педагогів дошкільних навчальних закладів. Проводили заняття з педагогами тренери проекту Гнатишин Оксана Михайлівна та Клочко Наталія Володимирівна, методисти НМЦО м. Львова.

/Files/images/zahodi/дошкілля2.jpg

Метою семінару було залучення вихователі-методистів та вихователів ДНЗ до освіти для сталого розвитку, формування у дітей та дорослих умінь будувати власне життя та життя сім’ї, місцевої громади з урахуванням потреб сталого розвитку, розвиток навичок ресурсозбереження, опанування міжнародного досвіду у цьому напрямі.

Учасники тренінгу мали змогу безпосередньо отримати досвід навчання вихователів дошкільних навчальних закладів методиці викладання курсу «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», а також спланувати подальше співробітництво в цьому напрямі в рамках проекту.

Сайт «Освіта для сталого розвитку в дії»

http://esd.org.ua/

Мультфільм «Добре світло»

«Енергозбереження в школі в дома»

«Кран»

https://www.youtube.com/watch?v=Zs8t9IxBbos

«Ванна»

https://www.youtube.com/watch?v=_c5eLmhEDNU

«Вимикайте світло»

https://www.youtube.com/watch?v=32gBb4JYa3Q

«Рецепт»

«Нехай буде світло»

«Неспокійна ніч»

«Пружина»

«Вікно»

«Як ведмідь вчить економити»

«Сортування сміття»

Екологічний ролик для дорослих

«Краса Землі»

«Забруднюючи воду, вбиваємо себе»

«Забруднення води»

https://www.youtube.com/watch?v=bPzHwmKc5jQ

«Жива вода»


Проведено семінар-практикум для учасників проекту «Освіта для сталого розвитку у шкільній географії як складова Українсько – Шведського проекту: «Освіта для сталого розвитку в дії»

19 грудня 2014 року Навчально-методичним центром освіти м. Львова проведено семінар-практикум для учасників проекту «Освіта для сталого розвитку у шкільній географії як складова Українсько – Шведського проекту: «Освіта для сталого розвитку в дії».У роботі семінару взяли участь вчителі географії, котрі пройшли навчання в рамках міжнародного проекту «Освіта для сталого розвитку в дії». Учасники семінару-практикуму обмінялися досвідом щодо впровадження технології критичного мислення, методики педагогіки «емпаурмент» у шкільний курс географії.

Метою семінару було ознайомлення вчителів географії з досвідом, та технологіями навчання учнів на уроках географії навичкам та умінням будувати власне життя з урахуванням потреб сталого розвитку.

/Files/images/zahodi/Сталий р._у шк._географії.jpg

Заняття провела Оксана Гнатишин, методист навчально-методичного центру освіти Львова, тренер українсько-шведського проекту «Освіта для сталого розвитку в дії».

У ході заходу обговорювалися питання:

– Основні засади впровадження освіти для сталого розвитку в сучасний зміст шкільної географії.

– Освіта для сталого розвитку як шлях підвищення мотивації навчальної діяльності учнів на уроках географії та формування в них основних груп компетентностей.


Семінар-практикум: «Формування життєвих компетентностей школярів засобами шкільної географії»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *