Практичний семінар «Робота з дітьми з розладами спектру аутизму»
За планом роботи НМЦО 18.01.18р. практичні психологи ДНЗ міста Львова знайомились з особливостями роботи з дітьми, що мають розлади спектру аутизму.
Практичні психологи мали можливість переглянути ряд відеозаписів з прикладами прийомів переключення уваги, навчання та розвитку дітей з розладами спектру аутизму на різних етапах навчання. (відеозаписи не розповсюджуються і використовувались з дозволу батьків з навчально-методичною метою). Мали можливість познайомитись деякими дидактичними матеріалами та спробувати пограти в ігри, зрозуміти негативну поведінку та як її корегувати, використовувати Систему PECS .
Дякуємо практичному психологу Зіні Поповій за цікаву та корисну презентацію особистого досвіду корекційно-розвиткових занять з такими дітками.
Опитувальник CHAT
Частина А: (опитування батьків)
1 | Чи Ваша дитина любить, коли її гойдають, підкидують на колінах і т.д.? |
2 | Чи Ваша дитина цікавиться іншими дітьми? |
3 | Чи Вашій дитині подобається підніматись по сходах, лазити по шведській стінці і т.д.? |
4 | Чи Ваша дитина любить бавитися в гру «А ку-ку» чи в хованки |
5 | Чи Ваша дитина вдає коли-небудь, що робить Вам чай, використовуючи іграшковий посуд? |
6 | Чи Ваша дитина коли-небудь використовує свій вказівний палець, щоб вказати на предмет, який вона просить? |
7 | Чи Ваша дитина коли-небудь використовує свій вказівний палець, щоб показати Вам, що вона чимось зацікавлена? |
8 | Чи Ваша дитина може бавитися малими іграшками (машинками, кубиками), а не лише брати їх до рота, беззмістовно маніпулювати ними чи кидати ними об землю? |
9 | Чи Ваша дитина коли-небудь приносить Вам предмети, щоб Вам щось показати? |
Частина Б (спостереження особи, що досліджує)
1 | Чи нав’язувала дитина під час зустрічі з терапевтом контакт? |
2 | Приверніть увагу дитини, показуючи цікавий предмет і скажіть: «О, подивись! Це є (назва іграшки)». Зверніть увагу на вираз обличчя дитини. |
3 | Приверніть увагу дитини, а потім дайте їй маленьке горнятко і чайничок і скажіть: «Чи ти зумієш налити чай?» Чи імітує дитина, що наливає чай, п’є його і т.д.? |
4 | Скажіть дитині: «Де світло?» чи «Покажи мені світло». Чи покаже дитина вказівним пальцем на джерело світла? |
5 | Чи зуміє дитина побудувати вежу з кубиків (якщо так, то зі скількох?). Вкажіть кількість кубиків. |
Матеріали для роботи – https://drive.google.com/drive/folders/1Ii27wSoo8h8QNpqKDzrm6P8B8aaDnRb8?usp=sharing