Проблеми сучасної шкільної літературної освіти та шляхи їх вирішення

Відповідно до плану роботи НМЦО м. Львова, 26-27 квітня 2018 року в Науковій бібліотеці Львівського національного університету імені І. Франка учений-літературознавець та організатор освіти, доктор філологічних наук, академік, професор Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка Григорій Клочек провів для вчителів української мови та літератури м. Львова семінар «Проблеми сучасної шкільної літературної освіти та шляхи їх вирішення».

Щиро вдячні Григорію Дмитровичу за те, що прийняв запрошення приїхати до Львова і поділився з учителями-словесниками думками про вивчення літератури в школі, про основні принципи формування програми з української літератури, про мистецтво аналізу літературного твору (на прикладі високохудожніх текстів Тараса Шевченка, Ліни Костенко, Григора Тютюнника).

Два дні спілкування з Григорієм Дмитровичем Клочеком – це свято для душі, серця й розуму, це несподівані відкриття. А найважливіше, мабуть, це безмежне натхнення.

Дякуємо панові Григорію за можливість почути унікальні методичні “родзинки” та заглибитись у геніально прості, інформативно щільні та емоційно багаті тексти, за радість спілкування. Чекаємо наступних зустрічей!

Щиро вдячні також директорові Наукової бібліотеки ЛНУ ім. І. Франка Василеві Кметю та бібліотекарю культурно-просвітницького відділу цієї ж бібліотеки Вікторії Кметь за сприяння в проведенні заходу.

Методисти НМЦО м. Львова
Оксана Бєлова, Оксана Галамай

 ***

Проблеми сучасної літературної освіти та шляхи їх вирішення

Упродовж 26–27 квітня 2018 року за підтримки методистів Навчально-методичного центру освіти Львова О. Бєлової та О. Галамай в Науковій бібліотеці ЛНУ ім. Івана Франка вчителі-словесники львівських шкіл та філологи Університету мали нагоду прослухати цикл лекцій-семінарів від Григорія Клочека, доктора філологічних наук, академіка, професора Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка. Тема лекційного курсу – “Проблеми сучасної літературної освіти та шляхи їх вирішення”. Доповідач зосередив свою увагу на таких проблемах, як: проблеми сучасної літературної освіти та шляхи їх вирішення; теорія літературного твору та мистецтво його аналізу; формування тактика і стратегії вивчення літературного твору в школі; методика повільного прочитання тексту (текст “під мікроскопом”); риторика слова і слайду (мистецтво саморежисури при застосуванні слайдів/відео; секрети синергетичного ефекту взаємодії слова і слайду і т.п.); сторітелінг як складова риторики учителя-словесника; детальний аналіз окремих творів.

Доповідач зазначив, що гуманітарна сфера переживає кризу, адже спостерігається тенденція, коли спеціальність із української мови та літератури об’єднують з іншими мовами, аби зберегти акредитацію. Також проф. Г. Клочек висловив занепокоєння тим, що програма з української літератури в школі надто насичена, проте не передбачено належну кількість годин для вивчення творів, адже текст потребує заглиблення. Відтак українська школа потребує серйозного реформування та збереження української гуманітаристики. Шкільна програма з української літератури повинна сприяти виробленню в учнів уміння творчо мислити, обґрунтовувати свої думки тощо.

На завершення заходу проф. Г. Клочек передав до фондів університетської бібліотеки свої дослідження з аналізу художнього тексту: “Шевченкове Слово: спроби наближення” та “Іван Багряний. Тигролови; Чому я не хочу вертатись до СРСР?: памфлет”.

Кметь Вікторія,

бібліотекар культурно-просвітницького відділу

Наукової бібліотеки ЛНУ ім. І. Франка

https://www.facebook.com/librarylnu/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *