Семінар-практикум: «Формування дослідницького середовища на уроках географії, як засіб розвитку життєвих компетентностей школярів, на прикладі уроку «Країни – сусіди України
Сьогодні географічна наука посідає чільне місце в системі суспільних пріоритетів й істотно впливає на розвиток людини, тому географічні знання мають зацікавлювати учнів, викликати у них жвавий інтерес. Для досягнення успішного результату на уроках географії слід розвивати в учнів інтерес до дослідницької діяльності.
Саме такий підхід продемонструвала Іваник Л.Ю., вчитель СЗШ № 83 м. Львова. Учитель провела майстер-клас на прикладі уроку «Країни – сусіди України» у 10 класі. Вчитель об’єднала учнів у групи, для організації ділової співпраці з метою вирішення поставленої в класі навчальної проблеми. Робота в групах дає можливість учням висловлюватись, обмінюватися ідеями з партнерами в групі і лише потім озвучувати свої думки перед класом. Школярі оперували фактами власних досліджень і спостережень, порівнювали, роблять узагальнення й висновки.
Учителі географії, присутні на заході, зазначили, що дослідницькі якості учнів успішно формуються при застосуванні практичних методів навчання, що сприяє розвитку життєвих компетентностей.